Fotografia i inne hobby
Fotografia obiektywy lampy led retusz i obróbka zdjęć oraz aktualne zagadnienia które mnie interesują

Wizjer w kompakcie – dlaczego nic o tym nie wspomniałem


Tym razem przyszła nieco dziwna wiadomość, no ale odpisałem. Pan zapytał dlaczego przy opisywaniu porad dotyczących zakupu aparatu nie wspomniałem nic o wizjerach dla aparatów kompaktowych:

Witam,
czytałem Pański artykuł na temat zakupu aparatu. Uderzyło mnie to, że w ogóle Pan nie pisze o wizjerze! – Uważam, że jest on istotny w kompaktach. Bo trudno żeby robić zdjęcia tylko za pomocą wyświetlacza, który zżera sporo energii.

Pozdrawiam.

No i oczywiście nie mogło zabraknąć pytania jaki sobie aparat wybrać:

PS
Czy jest Pan w stanie polecić PROSTY (proste oprogramowanie, tyko najważniejsze funkcje) kompaktowy cyfrowy aparat z wizjerem, ale robiący zdjęcia w miarę dobrej jakości – bez tzw. szumów, z możliwością wyboru, wielkości i jakości zdjęcia. Z nagrywaniem filmów, lecz BEZ zbędnych funkcji! – jak np. drukowanie z aparatu, ekran dotykowy… itp. bajery
W cenie tak 300-400PLN?

To też wyjaśniam:

Witam,
mimo wszystko bardzo niewielu ludzi posiadając kompaktowy aparat korzysta z wizjera, bowiem to nie jest tak jak w lustrzance, że wizjer pokazuje to co widzi obiektyw, wizjer w kompakcie spełnia jedynie funkcję celownika i to co się w nim widzi jest często dalekie od tego co widzi obiektyw (oczywiście różnie to bywa w różnych aparatach, podobnie jak w przypadku zużycia energii przez lcd i pojemności akumulatorów) Ja w kompakcie praktycznie nie korzystam z wizjera, no ale każdy robi zdjęcia jak lubi. Z kolei w lustrzankach jak najbardziej wizjer jest istotny.

Niestety konkretnego modelu kompaktu Panu nie jestem w stanie polecić, bo nie jestem na bieżąco, a tych modeli jest ogrom i co chwilę się zmieniają.

Powiązane wpisy:

Brak odpowiedzi to “Wizjer w kompakcie – dlaczego nic o tym nie wspomniałem”

Skomentuj

