Fotografia i inne hobby
Fotografia obiektywy lampy led retusz i obróbka zdjęć oraz aktualne zagadnienia które mnie interesują

Zdjęcia świec zapachowych i ozdobnych, jak je robić? – Fotografia komercyjna

Ostatnio zdarzyło mi się razem z kolegą, który zajmuje się fotografią produktową, robić kilka zdjęć świec do sklepu internetowego. Teoretycznie zrobienie zdjęcia świeczki wydaje się banalne. Bierzemy świece, stawiamy na stole, chwytamy za aparat, naciskamy na spust migawki i gotowe. Mamy zdjęcie świecy i możemy wrzucić je do naszego świeżego sklepu internetowego.

Mija miesiąc, drugi, trzeci a sklep nie wykazuje żadnego obrotu. Towar stoi w magazynie. Zaczynasz zastanawiać się nad przyczyną, aż w końcu doznajesz olśnienia i zauważasz swój błąd. Słaba jakość zdjęć – jedna świeca jest nieostra, inna „przepalona” lub za ciemna, a na stoliku została plama po kawie, którą dopiero teraz zauważasz na zdjęciu.

Wszelkie takie niedoskonałości wychwytywane są przez wprawne oko klienta. Przez co jego powrót na naszą stronę w przyszłości jest mało prawdopodobny i najpewniej odwiedzi stronę konkurencji na której to każde zdjęcie produktu jest idealne, gdzie ma możliwość przybliżenia świecy i obejrzenia jej w szczególe. Zdjęcia są na jednolitym tle , każda świeczka jest tak samo ostra i odpowiednio doświetlona.

Rozwiązania dla tej sytuacji są 2. Możemy zatrudnić profesjonalnego fotografa, który wykona za nas całą pracę lub wykonać zdjęcia samemu jeszcze raz kupując uprzednio niezbędny sprzęt do wykonania takich zdjęć. Rzeczy których będziemy potrzebować to:

  • Aparat
  • Statyw na aparat
  • Namiot bez cieniowy lub stolik bezcieniowy
  • Przynajmniej 2 lamp ze światłem stałym

Aparat

Do sfotografowania świecy nada się praktycznie każdy aparat kompaktowy lub lustrzanka.  Jednak nie każdy aparat wykona dobre zdjęcie. Aparat powinien mieć możliwość ustawienia czułości ISO. Przydadzą się również ustawienia aparatu które odpowiadają za ekspozycje – czyli możliwość ustawienia przysłony jak i długości czasu naświetlania.

Statyw

By zdjęcia nie były rozmazane potrzebować będziemy statywu. Jest kilka ważnych punktów na które należy zwrócić uwagę  – głowica, nogi, stopki. Jeśli będziemy wykonywać zdjęcia małym aparatem kompaktowym wystarczy nam statyw stołowy najlepiej z wysuwanymi nogami do regulacji wysokości. Przy cięższych lustrzankach pozycja na takim statywie może być niestabilna. Nogi statywu najlepiej jeśli zakończone są gumowymi stopkami, by statyw nie przesuwał się po śliskiej powierzchni stołu.

Namiot bez cieniowy / Stół bezcieniowy

By na naszych świecach nie było odbić i odblasków warto zaopatrzyć się w namiot bezcieniowy. Zaletą jest miękkie światło równo rozprowadzone po świecy. Minusem jest płaskie światło co nie występuje przy stole bezcieniowym. Stół bezcieniowy wyeliminuje cienie zwiększy nasycenie oraz kontrast. Natomiast minusem mogą być powstałe odbicia i odblaski na świecy. Musimy więc zastanowić się jaki efekt chcemy uzyskać.

Lampa

By równomiernie rozprowadzić światło na świecy potrzebować będziemy przynajmniej 2 lamp ze światłem stałym. W takiej konfiguracji lampy rozmieszczamy po lewej i prawej stronie namiotu bezcieniowego.

Z takim zestawem bezcieniowym jesteśmy w stanie wykonać zdjęcia świec na bardzo wysokim poziomie polepszając przy tym wygląd naszego sklepu internetowego. Przy okazji oszczędzamy pieniądze które wydalibyśmy na fotografa zyskując dodatkowo nowe umiejętności.

Przykłady zdjęcia walentynkowej świeczki:

świeczka walentynkowa kula

świeca walentynkowa pień

fot. https://korleone.pl/swiece-walentynkowe walentynkowe świece ozdobne z Korleone.pl.

Powiązane wpisy:

Reklamy

Brak odpowiedzi to “Zdjęcia świec zapachowych i ozdobnych, jak je robić? – Fotografia komercyjna”

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )