Fotografia i inne hobby
Fotografia obiektywy lampy led retusz i obróbka zdjęć oraz aktualne zagadnienia które mnie interesują

Dlaczego nie wolno trzymać zapamiętanych haseł na komputerze

Zmieniłem hosting swojej strony (megiteam – netmark). Przeniosłem pliki i poprawiłem rekordy DNS. Przeniosłem pliki z serwera na komputer i z powrotem na nowy serwer to chyba wszystko jest tak samo, porównałem obecną wersje z cachem z 25 listopada i nic się chyba nie zmieniło. Jakby co to będę poprawiał. Chcąc sprawdzić czy wszystko jest ok zauważyłem, że zostawiłem jeden bardzo poważny błąd…

Zapewne część z was o tym, ale tak przy okazji napiszę – żeby nie trzymać żadnych haseł do ftp zapamiętanych w kliencie ftp, bo nie pomagają antywiry, szyfrowanie i bieżące aktualizacje klienta ftp.
Ja się już przekonałem na własnej skórze po kilku włamaniach przez wirusy – zwykle wrzucają kod infekujący na stronę albo szkodliwe linki niewidzialne w przeglądarce, jak się w porę nie zauważy, to strona jest oznaczana jako dokonująca ataków.

Haseł już nie przechowuję w taki sposób. Wszystko jest ok, ale jeśliby poleciały dane to byłoby tragicznie. Swoją drogą, to może lepiej nawet z komputera wszystko usunąć i trzymać na kartce.

Nie spotkałem się z sytuacją żeby hasło zostało wyciągnięte z innego miejsca niż klient ftp, to za dużo komplikacji dla automatu, ktoś musiałby się pofatygować ręcznie i się włamywać, tylko to już chyba trudniej i trzeba się sporo napocić, żeby dotrzeć do danych (chyba bo się nie znam). Z tego co wiem to większość włamań na strony to wirusy albo dziury w skryptach – panelach admina z hostingu, cmsach itp. Ryzyko zawsze jest. Jak się w porę człowiek zorientuje to wystarczy wgrać kopię plików ze swojego dysku i zmienić hasło ftp w panelu, a włamania na hosting to już powinien hosting załatwiać, zwykle sobie radzą. Z reguły to dzieciaki, które się nudzą i nie mają o robić, więc się takim głupotami zajmują, pewnie też i jakieś firmy produkujące antywirusy same tworzą takie wirusy, żeby ludzie instalowali sobie dodatkowe programy zabezpieczające przeglądarki.

Powiązane wpisy:

Brak odpowiedzi to “Dlaczego nie wolno trzymać zapamiętanych haseł na komputerze”

Skomentuj

