Fotografia i inne hobby
Fotografia obiektywy lampy led retusz i obróbka zdjęć oraz aktualne zagadnienia które mnie interesują

Od czego zacząć?

Dostałem niedawno pytanie ze strony o to od czego zacząć przygodę z fotografowaniem. Trudno odpowiedzieć na to pytanie, ale może pozwolę podzielić się z wami na blogu moimi odczuciami w tej kwestii i napisze w jaki sposób owej odpowiedzi udzieliłem, bo co jakiś czas dostaję takie pytanie, a też nie zawsze mam czas odpisać każdemu z osobna.

Standardowo przyszło: „Swoja przygodę z fotografia właśnie zaczynam, w sieci natknąłem się na Pana stronę (duża wartość merytoryczna). Do tej pory robiłem trochę zdjęć telefonem komórkowym, zakupiłem ostatnio aparat Konica Minolta Dimage Z6. Staram się dużo czytać na ten temat, trochę „pstrykać” ale tak naprawdę nie wiem od czego zacząć, czy może Pan mi podpowiedzieć co robić, jak robić, na co uwagę zwrócić. Z natury jestem człowiekiem że jak się za coś biorę to robię to na 100%, wiec jest tak tym razem, nie chcę po prostu pstrykać bez sensu, chce robić bardzo dobre zdjęcia. Z góry dziękuję za pomoc.”

Odpowiedziałem, że ja jestem tylko amatorem. Ogólnie to jeden taki pasjonat fotografii powiedział mi kiedyś, że technika fotograficzna – w sensie co do czego zależy – jest po to żeby nie przeszkadzać fotografowi, czyli chodzi o to że trzeba ją poznać, by potrafić osiągnąć to co się chce na zdjęciu. Także proponuję zacząć od poznawania zasad fotografii oraz także technik retuszu i obróbki – czytając i eksperymentując, a potem to już reszta zależy od Pana, że tak powiem „duszy artystycznej”, której ja na przykład akurat nie posiadam ;).

Mam tylko nadzieję, że w odpowiedzi nie dostanę znowu pytania jaki aparat kupić ;-/, bo już nie daję rady odpisywać, że to bardzo indywidualna kwestia.

Powiązane wpisy:

Brak odpowiedzi to “Od czego zacząć?”

Skomentuj

