Fotografia i inne hobby
Fotografia obiektywy lampy led retusz i obróbka zdjęć oraz aktualne zagadnienia które mnie interesują

Pytanie o obiektyw oświetlenie i lampy do makro

Witam jestem po lekturze pana strony w internecie Podstawy Fotografii jednym słowem jestem pod wrażeniem wiedzy która jest tam zawarta. Dla mnie laika to skarbnica wiedzy powiem tak dużo wiadomości podanych lekko łatwo i przyjemnie a to jest bardzo ważne w tak trudnym temacie . Fotografią zajmuję się już jakiś czas tak dla siebie amatorsko fotografuje osoby zwierzęta widoki, od jakiegoś czasu zafascynowała mnie makrofotografia niestety nie potrafię sobie z tym fantem poradzić. Interesuje mnie fotografia kwiatów, grzybów, monet ,orderów ,zegarków jednym słowem obiektów nie poruszających się. W związku z tym mam do pana konkretnych kilka pytań, mianowicie posiadam aparat Canon Eos 600D potrzebował bym niedrogi obiektyw makro do tego typu fotografii i ogólny zarys zorganizowania powiedzmy mini studia, czyli ustawienia, oświetlenie, tło i porady jak to wszystko skomponować w całość jeśli nie sprawi to panu problemu proszę o odpowiedz.

Jedna odpowiedź to “Pytanie o obiektyw oświetlenie i lampy do makro”

  1. Witam, jeśli chodzi o nowe obiektywy to nie jestem zbytnio na bieżąco, ja używam głównie starych szkieł na m42 głównie dlatego, że są tanie, a optyka jest bardzo dobrej jakości. Przy fotografii makro i tak trzeba ostrzyć ręcznie więc automatyka AF wydaje mi się zbędna.

    Co do studia do makro to takowego też nie posiadam. Mogę jedynie powiedzieć, że pewnie się Panu przydadzą takie rzeczy jak stół bezcieniowy, czy namiot bezcieniowy. Przy fotografii makro sporo osób używa lamp pierścieniowych (takich na obiektywie – dają miękkie światło i bez cieni), ale też takowej nie posiadam więc trudno mi coś doradzić. Często też ludzie do makro wykorzystują lampy led. Najlepiej wyposażać sobie studio powoli w miarę dostrzegania potrzeb – jak Pan zacznie to będzie Pan dokładnie wiedział co Panu przeszkadza i czego Pan potrzebuje. To jeszcze wszystko zależy w jakim celu Pan te zdjęcia będzie robił. Jak dla siebie to nie wiem czy jest sens mocno inwestować w studio, jak np. dla firm, zdjęcia produktów itp. to już może warto się zastanowić nad dobrym sprzętem.


Skomentuj

