Fotografia i inne hobby
Fotografia obiektywy lampy led retusz i obróbka zdjęć oraz aktualne zagadnienia które mnie interesują

Wybór uniwersalnego aparatu kompaktowego

Gość:
Witaj
Który z trzech aparatów wypada najkorzystniej z punktu widzenia fotografa: Fuji film 30exr, sony dsc hx200v czy Panasonic 150.
Ciekaw jestem opinii eksperta.

Pozdrawiam.

Admin:

Witaj
Niestety ja przyznam się od razu bez bicia, że już od dłuższego czasu nie jestem na bieżąco w temacie nowych aparatów. Kiedyś je analizowałem i porównywałem jak sam kupowałem, czy kompletowałem swój sprzęt. Teraz już chyba co 2-3 miesiące pojawiają się nowe modele (koniunktura musi się kręcić, także chyba tylko ktoś kto zajmuje się handlem sprzętem jest w stanie za tym nadążyć przez dłuższy czas. Ja jestem jedynie amatorem, fotografia jest dla mnie jedynie hobby. „Jadę” na starej lustrzance z systemu Canona – 350d jednej z pierwszych serii tanich cyfrowych lustrzanek. Żadnego z tych aparatów nie miałem w ręce niestety, także mogę je porównać w aspekcie danych podawanych przez producenta, ale to za mało, żeby ocenić aparat.

Gość:

Dziękuję bardzo za podjęcie tematu. Bardziej ucieszyła by mnie informacja na temat konkretnego modelu, ale skoro tak, to dzięki za odpowiedź, na którą liczyłem w niewielkim procencie. Posiadam mały kompakt Sony, ale chciałem coś z większym zumem. Trudno poszukam dalej, choć po wielu różnych recenzjach nie wiem,czy taki kompakt to dobra rzecz.A lustrzanka,no cóż….koszty i wymiary…. .Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Admin:

Przy lustrzance dodatkowo trzeba niestety kupić obiektyw / obiektywy. Istnieje też taka zależność, że duży zoom wpływa na jakość optyczną obiektywu, ale przy kompaktach nie można się takim kryterium kierować, bo w kompakcie musi być uniwersalny obiektyw, a zatem z dużym zoomem. Przy czym te lepsze kompakty też już są większych rozmiarów. W sumie dostaję cały czas sporo pytań dotyczących wyboru aparatu, ale nie da się na nie do końca odpowiedzieć, bo każdy ma indywidualne preferencje. Najlepiej poczytać właśnie recenzje i poznać wady i zalety danego modelu, z tym że im więcej się pozna modeli tym większy potem jest problem z wyborem. Ja swój aparat wybierałem chyba ze 2-3 tygodnie.
Pozdrawiam

Brak odpowiedzi to “Wybór uniwersalnego aparatu kompaktowego”

Skomentuj

