Fotografia i inne hobby
Fotografia obiektywy lampy led retusz i obróbka zdjęć oraz aktualne zagadnienia które mnie interesują

Pytanie ze strony

Pytanie:
Szanowny panie

Z góry proszę o pobłażliwość i zrozumienie dla mojej ignorancji. Mam 71 lat, a od trzech lat „bawię” się komputerem. Ponieważ mam piękną, młodą suczkę (gończy polski) i bardzo lubię długie spacery – zabieram komórkę i robię zdjęcia krajobrazów i mojej pupilki w tle. Potem przegrywam je do komputera, by mogli oglądać je moi najbliżsi. A teraz do rzeczy : mam nową komórkę NOKIA x2-00 5,0 Megapiksel. Ze zdumieniem stwierdziłem gdy wszedłem w opcję „ustawienia” że można korzystać z 5-ciu rozdzielczości (byłem przekonany,że jest tylko 5,0) :5,0 – 3,2 – 2,0 – 1-2 i 0,5. W związku z tym mam pytanie : z jakiego ustawienia powinienem korzystać w konkretnych sytuacjach (obiekty daleko oddalone, blisko, pogoda słoneczna, pochmurna itp) – czy też nie da się tego powiedzieć.
Podkreślam, że nie będę robić zdjęć tradycyjnych, ale umieszczać je w albumach w moim komputerze.
Będę wdzięczny za lakoniczną nawet odpowiedź.

Pozdrawiam

Odpowiedź:
Witam, mniejsze rozdzielczości pewnie są po to, by zdjęcie mniej zajmowało, jeżeli te na maksymalnej rozdzielczości nie są za „ciężkie” pod względem wielości pliku to najlepiej robić zdjęcia na tej największej możliwej.
Pozdrawiam

Brak odpowiedzi to “Pytanie ze strony”

Skomentuj

