Fotografia i inne hobby
Fotografia obiektywy lampy led retusz i obróbka zdjęć oraz aktualne zagadnienia które mnie interesują

Pytanie o księżyc

Witam serdecznie,

przede wszystkim chciałam pogratulować świetnej strony! Przejrzysta, bardzo pomocna i zawierająca konkretne i ważne informacje podane w bardzo przystępny sposób. ŚWIETNA! Bardzo żałuję, że na nią nie trafiłam parę miesięcy temu, zamiast przebijać się przed pokłady bełkotu i miliona zbędnych informacji, oraz na własną rękę wyważać, jak się okazało – otwarte – drzwi. 🙂 Jeszcze raz GRATULUJĘ – na prawdę dobra robota. No i bardzo dziękuję za chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem!

Przy okazji chciałabym spytać – jak się Panu udało zrobić tak fantastyczne zdjęcie księżyca (chodzi tu o fotkę pt. „moon” z katalogu „Miasto” – obejrzałam i szarpnęła mną czysta zazdrość, ponieważ od paru miesięcy usiłuję zrobić coś, co chociaż w przybliżeniu przypominałoby księżyc. Nie mam niestety teleobiektywu, robię zdjęcia przy pomocy kitu Nikkora 18-105 (body nikona d5100) i próbowałam już chyba wszystkich możliwych ustawień. Oczywiście chodzi najprawdopodobniej o to, że Bozia poskąpiła talentu, ale może są jednak jakieś patenty na to, by bez teleobiektywu uzyskać dobre zdjęcie księżyca?

Będę wdzięczna za każdą radę, bo to powoli staje się moją obsesją;)

Pozdrawiam serdecznie!!!

Odpowiedź:

Witam Serdecznie,
dziękuję za miłe słowa.
To zdjęcie było robione teleobiektywem (ogniskowa 300mm) i są to dwa zdjęcia nałożone na siebie wykonane przy dłuższym i krótszym czasie naświetlania. Księżyc to jest trudny motyw, ponieważ jest to bardzo jasny obiekt na całkowicie ciemnym tle. Dlatego pierwsze zdjęcie wykonane przy dłuższym czasie naświetlania daje tą poświatę wokół księżyca, a sam księżyc był prześwietlony, a z kolei drugie zdjęcie przy krótkim czasie naświetlania zawierało strukturę księżyca. Zdjęcie było wykonywane przy wschodzie księżyca, kiedy jest nisko nad ziemią i wizualnie jest wtedy największy. Aczkolwiek nawet tym moim tele – którego ogniskowa też nie jest zbyt duża, zrobienie tego zdjęcia było dość ciężkie i wykonałem całą masę próbnych fotek. Do fotografii astralnej potrzebne są obiektywy z długą ogniskową, także nawet ten mój to za mało. Jakby to zdjęcie było wykonywane w momencie jak księżyc jest już wysoko na niebie, to on by był z tego mojego obiektywu tylko małym kółeczkiem. Dodatkowo zdjęcie jest wykadrowane i powiększone.

Pozdrawiam

Powiązane wpisy:

Brak odpowiedzi to “Pytanie o księżyc”

Skomentuj

